TREBA ZAČAŤ REGULOVAŤ REKLAMU

Keď najvýznamnejší ekonóm 20.storočia John Maynard Keynes predpovedal, že dnes budeme pracovať 15 hodín týždenne, odhadol správne nárast produktivity (pracovný čas dnes, by mohol byť naozaj tak krátky, keby kopíroval rast produktivity práce), čo ale nečakal bola reklama. Noam Chomsky, najcitovanejší žijúci vedec sveta a asi najvýznamnejší člen DiEM25 tvrdí, že do reklamy sa dnes vo svete dáva každoročne 2 000 miliárd dolárov. Kam to vedie vidíte na obrázku. Sme permanentne tisícky krát denne bombardovaní reklamnými sloganmi. Čo to spôsobuje, je totálne zmanipulovanie širokých vrstiev obyvateľstva. Po čase sú ľudia ochotní veriť, že čierna je biela,  veď sa im to predsa 10 000x počas dňa tvrdilo a opakovaná lož sa stáva pravdou. A len na podtrhnutie, aký extrémny nárast reklamy sme za posledných 100 rokov zažili. Tvrdí sa, že dnes za 1 deň uvidí/počuje priemerný Američan toľko reklám, čo pred 100 rokmi videl/počul za 1 rok. To je nárast o 36 500% !!!!!

Ak sa niekedy pýtate, čo spôsobilo rast konzumerizmu za posledných pár desaťročí, odpoveď máte v tom obrázku. Bola to reklama. Už to samo o sebe, by bol dostatočný dôvod bojovať s reklamou a chcieť ju regulovať. Veď predsa nie je v poriadku, keď sa systematicky ľuďom vymýva mozog a oni potom úplne zmanipulovaní kupujú hlúposti čo nepotrebujú len preto, lebo ich k tomu nahuckal nejaký kreatívec z reklamky. No tvárou v tvár ekologickým problémom, ktoré konzumerizmus spôsobuje, má požiadavka regulovať reklamu ešte silnejšiu legitimitu. My naozaj takto ďalej fungovať nemôžeme, ak chceme toto storočie prežiť. 

Neviem kde začať, o tom by mala byť celospoločenská debata. Ale ako prvý nástrel, by som navrhol zákaz billboardov a obmedzil počet reklám v masmediách. Ja viem, takýto ťah zopár ľudí pripraví o prácu a to mi je ľúto, ale je to malá obeta na oltár toho, že my všetci ostatní, budeme o niečo slobodnejšie dýchať a hlavne, že naše deti a vnuci možno toto storočie prežijú bez toho, aby im nejaký hurikán zrovnal dom so zemou, tak ako sa to stalo toto leto na Morave, alebo im ho strhol prívalový dážď, tak ako v Nemecku, alebo im zhorel, tak ako to stalo toto leto v Grécku, Taliansku a Turecku.  Čo si myslíte vy, je v poriadku vidieť 10 000 reklám denne? Má to takto pokračovať ďalej? Alebo na tom volaní po regulovaní tohto reklamného šialenstva niečo je?

https://ppcprotect.com/how-many-ads-do-we-see-a-day/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *