Canvasssing je klopanie na dvere alebo telefonovanie, je to systematické nadväzovanie priamych kontaktov s jednotlivcami, ktoré sa bežne používa počas politických kampaní. Canvassing sa môže vykonávať z mnohých dôvodov: politická kampaň, získavanie finančných prostriedkov zdola, zvyšovanie povedomia komunity, získavanie členov a iné. Účastníci kampane klopú na dvere s cieľom osobne kontaktovať ľudí. Agitáciu využívajú politické strany a problémové skupiny na identifikáciu priaznivcov, presviedčanie nerozhodnutých a pridávanie voličov do zoznamu voličov prostredníctvom registrácie voličov a je ústredným prvkom operácií na získanie hlasov. Je to základný prvok toho, čo politické kampane nazývajú terénnou hrou alebo terénom.

Organizovaná politická agitácia sa stala ústredným nástrojom volebných kampaní vo Veľkej Británii a zostala základnou praxou, ktorú vykonávajú tisíce dobrovoľníkov pri každých tamojších voľbách a v mnohých krajinách s podobným politickým systémom.

Canvassing sa môže vzťahovať aj na obhliadku okolia, ktorú vykonávajú orgány činné v trestnom konaní v rámci vyšetrovania. Ide o systematický prístup k vypočúvaniu obyvateľov, obchodníkov a iných osôb, ktoré sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti trestného činu a môžu mať užitočné informácie

V Spojených štátoch sa zostavovanie volebných výsledkov a overovanie ich platnosti, ktoré tvoria základ oficiálnych výsledkov, tiež nazýva canvassing

Prax
Moderný volebný canvassing môže vykonávať kandidát, dobrovoľníci a/alebo platení agitátori. Agitátori majú k dispozícii zoznamy známe ako canvass sheets (alebo prístup k aplikácii canvassing) alebo v Spojenom kráľovstve ako reading pads. Ide o zoznam domácností, ktoré sa majú osloviť, vytvorený z databázy voličov. Niektoré kampane dnes nahradili papierové hárky aplikáciami pre tablety alebo smartfóny

Agitátor/canvasser sa pokúsi kontaktovať každú domácnosť zo svojho zoznamu a doručí jej scenár obsahujúci otázky a presvedčivé posolstvá, ktoré mu poskytne kampaň. Takmer všetky volebné agitácie zahŕňajú otázku, ako osoba plánuje voliť. Priaznivci môžu byť potom sami požiadaní, aby sa prihlásili ako dobrovoľníci, alebo aby si vzali tabuľku na trávnik. Váhajúcim alebo nerozhodnutým osobám sa môže odovzdať presvedčivé posolstvo. V prípade pešej agitácie môže agitátor rozdávať aj letáky.

Počas agitácie sa výsledky zapíšu do databázy voličov. Tým sa aktualizuje zoznam voličov kampane, pričom sa odstránia tí, ktorí sa presťahovali alebo zomreli, a pridajú sa noví obyvatelia, ktorí sa mohli nájsť. Údaje z otázok sa použijú na ďalšie kontaktovanie, priaznivec môže byť pridaný do zoznamu na získavanie hlasov alebo fundraising, zatiaľ čo nepriateľský volič môže byť z ďalšieho kontaktu vyradený.